martes, 6 de agosto de 2013

About my Summer...

Summer reading
Photo via Marshalls Abroad

Parece que fue ayer que me quejaba de lo larga que estaba siendo la primavera y cómo estaba tardando este año en llegar el verano. Y en un abrir y cerrar de ojos, el calor en la isla nos está derritiendo, literalmente, porque hay tanta humedad que es imposible dejar de sudar.

Como sabéis me estoy tomando un tiempo de descanso en el blog, esto no es un regreso, es algo así como que pasaba por aquí... y he entrado a regar las plantas ;) Y ya que estoy aquí, he pensado en contaros cómo está siendo mi verano...



It seems like it was yesterday when I was complaining about how lengthy was being the spring and how late the summer was. And in a blink of the eye, the heat on the island is melting us, literally, cause the weather is so wet that it's impossible to stop sweating.

As you know, I'm taking some time away from blogging, this is not a return, it's just something like I was on the neighborhood... and I came in to water the plants ;) and as I'm already here, I thought I could tell you about my summer...


Para empezar, no tengo vacaciones, las que tenía planeadas tuve que suspenderlas por trabajo, y sí, ya sé que debo alegrarme por tener tanto trabajo... pero también me gustaría alegrarme por disfrutar de vacaciones en verano.

El mes pasado alguien me comentó que durante el verano, tendría vacaciones por las tardes. En aquel momento le repliqué, no me parecía posible tener vacaciones durante unas horas al día. Tras saber que yo misma me quedaba sin vacaciones, ya no me pareció tan disparatada la idea de tomarme como tal al menos las tardes y fines de semana.

Así que en esas estoy, en cuanto salgo del trabajo, trato de desconectar y hacer todas esas cosas que haría estando de vacaciones, incluso me he permitido una escapada de fin de semana para ver a mi ahijado, si me seguís en Instagram ya habréis visto algunas fotos. Aunque apenas fueron un par de días me mentalicé de tal forma que me pareció como si hubiera estado una semana fuera de casa...

Mi tiempo libre lo ocupo leyendo (ahora mismo tengo dos libros entre manos, una novela de Kate Morton y el último de Elsa Punset), poniéndome al día con mi nueva serie favorita, The Newsroom (del genial Aaron Sorkin!), yendo unas horas a la playa, cenando al aire libre con amigos y por supuesto tejiendo (ya he colgado algunas cosillas en la página de Around Minetta en Facebook por si tenéis curiosidad).

En fin, el tiempo libre no da para mucho más y en parte por eso he dejado un poco aparcado el blog, de todo lo que me gusta hacer es lo que me lleva más tiempo, y es más fácil llevarse un libro a la playa que cargar con el portátil :P

Tengo más cosas para contaros, como el motivo por el que tengo tanto trabajo este verano, pero casi que lo dejo para el próximo post...

Cómo va vuestro verano? Estáis disfrutando de vacaciones? Os quedáis en vuestra ciudad?


First of all, I have no vacations, I had to cancel my summer plans because of my job, and yes, I know I should be grateful for having so much work... but I'd also like to be happy for having the chance to enjoy some holidays in summer.

Last month, someone told me that during the summer she would be on vacation on the afternoon. At the moment I replied that it sounded nonsense to me to be on vacation just few hours a day. But after my summer hollidays were canceled, that idea didn't seem that nonsense anymore, at least I have the afternoons and weekends.

And that's what I'm doing, after work, I try to disconnect and do all those things that I would if I was really on vacation, I even took a weekend getaway to see my godson, if you follow me on Instagram you've probably seen some photos. Even if it was just for a couple of days, I was so ready to have fun and enjoy the short break that it felt like a week away from home...

I spend my free time reading (I'm with a couple of books now, a Kate Morton's novel and the Elsa Punset's last book), catching up with my new favorite tv show, The Newsroom (from brilliant Aaron Sorkin), going few hours to the beach, having outdoor dinners with friends and of course, a lot of knitting (I post some photos in Around Minetta Facebook in case you want to see some of my latest knitting works).

Anyway, there's no room for anymore in my free time, in part that's why I set aside the blog for a while, from all my hobbies, blogging is what takes me more time, and it's easier to carry a book to the beach than my laptop :P

I've got more to tell you, like why I'm so busy at work this summer, but I better leave it for next post...

How is it going your summer? Are you on vacation? Do you stay in your hometown?



1 comentario:

  1. This year I had to stay in Chicago for vacation because of work related reasons as well. I am so lucky to live in an amazing city that I can discover something new all the time---so it is almost like being on vacation. -Alecia with www.likesof.us

    ResponderEliminar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...