miércoles, 17 de octubre de 2012

About lipstick effect...

Sophia loren
Sophia Loren photo found here

Hay varios estudios que relacionan el aumento de venta de pintalabios con momentos de crisis o recesión. De hecho podéis comprobarlo si introducís efecto pintalabios o lipstick effect en Google.

Personalmente alguno de esos estudios me parecen un poco machistas, se desprende de ellos que en esas épocas difíciles la mujer invierte en productos de belleza con un objetivo… conseguir un compañero sentimental, supongo que para que asegure su bienestar.

Pero dejando de lado, ese componente machista que me molesta tanto, hay algo cierto, y es el incremento de las ventas. En parte no me sorprende, tratar de extraer la belleza cuando todo alrededor está en contra es como un mecanismo de defensa.

En mi armario, siempre ha predominado el negro, sin embargo, cuando mi padre murió, de golpe sentí la necesidad de vestirme de colores y llevar accesorios más llamativos.
Yo no uso pintalabios habitualmente, pero si hay algo que me hace sentir que puedo con todo son unos buenos tacones. Todos tenemos algún día en el que al mirarnos al espejo nos entran ganas de llorar… o de romperlo! Pero aunque sea uno de esos días, con el pelo enmarañado, ojeras, cansada, triste… da igual, me calzo unos bonitos tacones y siento que me voy a comer el mundo.

¿Tenéis alguna prenda fetiche que os haga sentir así? ¿En momentos de bajón, qué os hace sentir más fuertes? 




There are many studies that state that lipstick sales increase in periods of crisis or economic recession. Actually if you search lipstick effect in Google you can see by yourself how many results is possible to find.

I find most of the studies a bit sexist as it appears that in difficult times, women spend on beauty with a goal in mind… to get a significant other, I presume that’s to ensure their welfare.

But leaving aside that sexist argument that bothers me so much, there’s something certain, the growth of lipstick sales is a fact. That doesn’t surprise me, I think that the beauty search is some kind of defense mechanism when we feel that everything else is falling apart.

Black has always predominated in my closet, however, when my father died, I suddenly felt the need to dress in bright colors and wear flashy accessories at least for a while.
I don’t usually wear lipstick, but there’s something that instantly makes me feel as I can deal with everything... a nice pair of high heels. We all have days when you look at the mirror and feel like crying... or you just want to break it. But even when I have a bad day hair, with dark circles under my eyes, tired, sad... no matter what, I put on my high heels and I feel I’ll rock.

Is there any garment that makes you feel like that? When you feel down, what makes you feel stronger?

Sophia Loren Life
Photo Sophia Loren by Alfred Eisenstaedt

P.D. Volviendo a los resultados de los estudios sobre la venta de pintalabios, mi teoría es que hay algo mucho mejor y más barato a lo que nadie se podrá resistir… pase lo que pase, lleva puesta tu mejor sonrisa.

PS: Going back to the results of the lipstick effect studies, I’ve got a theory, there’s something much better and cheaper that you can wear, something that no one could resist… come rain or shine, wear the best of your smiles.


2 comentarios:

  1. Right now I would say I am economically challenged, and the only reason I'm buying lipstick is because it is a cheer up factor (but even then, it's because it is cheaper than a whole outfit) - either way, NOTHING to do with attracting men for Security, that went out a LONG time ago.
    My indestructible outfit is my leather biker jacket by Tommy Hilfiger, I wear it with some stylish dyed jeans and it makes me feel SUPER powerful. That being said, some days it IS just Red lipstick to give me a punch of energy on a day when I am lacking. Your fellow BYW Student, KittyB

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Hi Kitty! you're right, lipstick has a cheer up effect... and sometimes it's just lipstick ;)
      Have a great day!

      Eliminar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...