miércoles, 10 de octubre de 2012

About focus...

Charlotte Rampling
Photo by Richard Melloul

Desde pequeña he tenido problemas para centrarme en una sola cosa... Por ejemplo, me gusta leer y ver películas, escribir y hacer fotos. En ningún momento se me ocurrió elegir sólo una afición, todo me gustaba.

Cuando en el colegio llegó el momento de decidir entre ciencias o letras, yo tiré por la calle de en medio, es decir, elegí la opción que mantenía por un lado la literatura y la historia, y por otro las mates y la física, en igual proporción. Todo me gustaba.

Al llegar a la facultad, resulta que la carrera de Comunicación se dividía en dos especialidades, publicidad y periodismo. En un principio mi intención era cursar publicidad, pero en cuanto asistí a mi primera clase de redacción periodística, decidí cursar ambas especialidades, al menos mientras fuera posible.

Podría seguir dando ejemplos hasta aburriros, pero creo que llegados a este punto, y más si leéis a menudo el blog, ya os habréis imaginado que mis gustos, aficiones e intereses son muy variados.

Sin embargo, hay una cuestión recurrente en los cursos y foros sobre blogs. Todos coinciden en que los blogs deben centrarse en un tema principal, nada de dispersarse, debes elegir un tema y escribir sobre él. Para alguien como yo, que se dispersa con facilidad y que le gusta la variedad, me hace sentir como cuando era pequeña y algún insensato me preguntaba ¿a quién quieres más, a papá o a mamá? ¡Cómo voy a elegir!

Entiendo el concepto teórico, y admiro a las personas capaces de sentir pasión por algo muy concreto. Pero esa no soy yo. Si decidiera escribir a partir de ahora sobre un solo tema para conseguir más lectores, sentiría que estoy traicionando el espíritu del blog. Around Minetta nació con la idea de escribir sobre todo aquello que me gusta, de ahí que no exista un tema principal, son demasiadas cosas las que me gustan como para centrarme sólo en una.

¿Qué pensáis vosotros? ¿Os dispersáis con la misma facilidad que yo o de lo contrario tenéis una sola afición que os apasiona por encima de todo lo demás?

He hecho un recuento de las categorías de blogs que sigo habitualmente y son unas 14, de viajes, cocina, cine, arte, diseño, fotografía... ¿Qué hay de vosotros? ¿Os interesan temas diversos o sólo seguís blogs de una tema en concreto? ¿Qué tipos de blog leéis habitualmente?




Since I was a kid it has been hard to focus in just one thing... For example, I like to read and watch movies, to write and take photos. I never thought about choosing just one hobby, I liked everything.

In high school when I had to decide if I followed science or literature, I chose a third option, the one that allowed me to keep studying literature and history as well as maths and physics. I liked everything.

At University, I studied Communication, my plan was to get a degree in Advertisement, but when I went to my first journalistic writing class, I decided to follow both specialties, at least as long as possible.

I could go on giving you examples, but I think it's enough to give you a hint, mostly if you read often my blog, about the wide range of my tastes, hobbies and interests.

However, there's a recurring subject in courses or forums about blogging. Everyone agrees that blogs should focus on a main topic, shouldn't talk about many things, pick just one topic and write about it. For someone like me, who's easily distracted and likes the variety, it makes me feel like I did when I was a kid and some fool asked me who do you love more, Mom or Dad? How could I choose!

I totally understand the concept, and I admire people who can be passionate about something specific. But that's not me. And if I ever decided to write about just one topic to get more readers I'd feel I was betraying the blog's nature, as Around Minetta was born with the aim of writing about all the stuff I like. That's why there's not a main topic, I like many things, I couldn't focus just on one.

What do you think? Do you have many interests like me or do you have a favorite one?

I've just counted how many blog categories I usually follow, and there are about 14, about cooking, cinema, art, design, photography... What about you? Do you follow different kind of blogs? Or are they all about the same topic?


2 comentarios:

  1. HI Alex

    I am a fellow student of yours in BYW, and having read your post, I have to say I feel the same. I love reading a huge assortment of blogs, and my own blog switches from food to decor to fashion and entertainment - all the things i love in life! I feel like i have to ask someone else where i should focus as it is so hard to pick a topic myself.
    Ciao, Nic

    ResponderEliminar
  2. Hi Nic! Thanks for your comment. I've just visited your blog and I like so much what I've seen that I already added Cultiver to my feed. Do you really think you need to focus? I mean, I like the mix of topics you do, the design is cool and easy to navigate. Plus, I think it's consistent.
    There's a lot to think about, I'm also thinking about making some changes, I like very much the way you arrange the different categories.
    See you around BYW...

    ResponderEliminar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...