sábado, 18 de febrero de 2012

De lágrimas...

Helena christensen by vial
By Véronique Vial

Anoche cené con unos amigos y estuvimos hablando de lo que supone para algunos llorar en público. Personalmente soy bastante llorona, son muchas las cosas que me hacen llorar, ya sea por tristeza, por alegría, por emoción, rabia o impotencia... Y he podido comprobar lo bien que se siente una tras una buena llorera, es una forma de descargar emociones.

Sin embargo, también es algo muy íntimo para mí. No necesito estar sola para llorar, pero sí intento evitar llorar en público, ya sea ante desconocidos o personas que no sean de mi confianza. No siempre lo consigo pero me esfuerzo en ello. La mayoría de los que estábamos en la cena pensábamos más o menos igual al respecto, algunos procuran evitar las lágrimas a toda costa, otros sólo lo hacen en soledad, pero todos coincidíamos en que tratábamos de evitarlo si había gente alrededor...

Sólo hubo una voz discordante con esta idea, la de mi amigo CB, quien planteó que el llanto tan sólo es la expresión de una emoción, como puede serlo la risa... Entonces, porqué compartimos las risas pero nos cuesta tanto compartir lágrimas?

Acaso es porque se sigue asociando el llanto a un signo de debilidad? A un escaso control de nuestras emociones? Cuántas veces hubierais roto a llorar en el trabajo, de pura rabia o impotencia, pero os habéis dado media vuelta y habéis salido por la puerta antes de que alguien pudiera ver brotar una sola lágrima de vuestros ojos? Antes de que alguien pensara que sois débiles o poco profesionales...



Last night I had a dinner with some friends and we talked about how hard is for some of us to cry in public. I'm quite weepy, there's a lot of things that make me tearful, whether sadness, joy, emotion, anger or powerlessness. And I've experimented myself how good it feels after a good cry, it's a way to unburden all the emotions.

However, it's something very private for me. I don't need to be alone to cry, but I try not to do it in public, in front of strangers. I really make an effort but sometimes I don't succeed. Most of the people at the dinner thought the same about it, some of them even tried to avoid crying, others only do it alone, but all of them agreed that we all try to avoid it if there where people around...

There was only one different opinion, from my friend CB, who came up that crying is just a way to express an emotion such as laughter... So, why we use to share laughters, but not the tears?

Is it because crying is still associated as a sign of weakness? A poor control of our emotions? How many times you would start to cry at work, with rage or powerlessness, but instead you turned around and got out before anyone could see a tear running down your face? Before anyone could think that you're weak or unprofessional...

Before10am 2401 big
By Véronique Vial

Hace años, estaba pasando una mala época, todo parecía derrumbarse a mi alrededor y yo intentaba mantenerme fuerte a toda costa. Una tarde, al llegar a casa después del trabajo, mi compañero de piso me esperaba para ver una película juntos y así animarme un poco. En realidad, su plan era que yo descargara todo lo que llevaba dentro, así que puso el vídeo en marcha y resultó ser una de esas pelis lacrimógenas, yo empecé a llorar en el minuto 2, cuando quise darme cuenta, mi amigo había desaparecido dejándome sola frente al televisor. Lloré durante horas, pero al día siguiente me había quitado tal peso de encima que me volvía a sentir fuerte y capaz de afrontar lo que viniera...

En cualquier caso, qué pensáis vosotros? Os permitís llorar de vez en cuando? Sois de los que no tenéis problema en llorar en público?


Years ago, I was going through a bad time, everything seemed to fall apart around me and I was trying my best to stay strong. One evening, when I got home after work, my roommate was waiting to see a movie together and thus cheer me up a little. Actually, his plan was to make myself unburden, so the movie started and it turned out to be a really tear-jerker one. Two minutes later I was crying, my friend let me alone at some point and I cried for hours. But the next day I felt like I had taken such a weight off, I was feeling strong again and able to face whatever it came...

Anyway, what do you think? Do you allow yourself to cry time to time? Do you ever cry in public?


Os deseo a todos muy buen fin de semana, y si derramáis lágrimas... que sean de alegría.
I wish all a very nice weekend, and if a tear rolls down your face... hope it will be of joy.


2 comentarios:

  1. What a beautifully thoughtful post. I don't often allow myself to cry in public -- while part of me understands it's a natural way of expressing emotions, there's a little part of me that thinks I'd be seen as weak if I cried in front of others. Oddly, your story reminded me of the time when I broke down in a movie theater and had to be walked out by friends since I was balling. The movie triggered emotions that I'd been feeling and holding in, and to finally let them go felt so good. And while then I was concerned of what people would think of me, now I realize it doesn't really matter.

    ResponderEliminar
  2. Thanks Brandi! It means a lot coming from you, I follow your blog and I love it! I'm glad you like it.
    I think you're right, if it makes us feel better, no matter what others could think.

    ResponderEliminar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...